Sprzedaż subskrypcyjna ma się coraz lepiej. Supplite nowym sklepem w branży

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)

Jeżeli zastanawialiście się kiedyś, czy istnieje jeszcze jakaś forma sprzedaży online, która nie jest w pełni rozwijana na Polskim rynku, to jest nią niewątpliwie sprzedaż subskrypcyjna. W zasadzie z produktami subskrypcyjnymi spotykają się wszyscy użytkownicy oprogramowania, którzy dokonują comiesięcznej wpłaty za jego użytkowanie – warto w tym miejscu wspomnieć o sklepach SaaS. Jeżeli jednak spojrzymy na ofertę produktów to jest to ubogi dział rynku, który najczęściej opiera się na sprzedaży kosmetyków.

W ramach sprzedaży przez subskrypcję warto zwrócić uwagę na formę doboru produktów. Można wyróżnić dwie zasadnicze metody sprzedaży, a “piłeczka” leży po stronie kupującego lub sprzedawcy. Przejdźmy zatem do konkretów, czyli do tzw. “boxów” i ich podziału na:

  • boxy w modelu convenience, w których użytkownik (najczęściej użytkowniczka :)) sama dobiera poszczególne produkty, a sklep zobowiązuje się je dostarczyć w wyznaczonym czasie (zazwyczaj co miesiąc).
  • boxy w modelu disovery – sposób dla odważnych, dla których sklep sam dobiera poszczególne produkty – często wiąże się to z wypełnieniem odpowiedniej ankiety, dotyczącej upodobań użytkownika

Sprzedaż subskrypcyjna na rodzimym rynku to, jak już wspomniałem, dominacja branży kosmetycznej. W tym miejscu należy zatem wspomnieć od następujących sklepach:

  1. BeGlossy, znane także jako Glossybox (http://www.beglossy.pl) – jeden z liderów z branży kosmetycznej, niemiecki sklep od trzech lat również na naszym rynku
    • w tym m.in Beauty Boxy i dla kontrastu (:)) Man Boxy od 49 zł za miesiąc lub 59 zł za pojedynczy pakiet
    • boxy zazwyczaj w modelu convenience
    • oferta wysokiej jakości produktów, w tym m.in. Chloe czy Calvin Klein
  2. Suplite (http://supplite.com) – nowa pozycja na rynku, oferująca kosmetyki dla całej rodziny
    • artykuły do codziennego użytku (od pasty do zębów po szampony)
    • boxy w modelu convenience oraz już dobrane, ale ze znanym składem dla klientów
    • ciekawostką jest, że Suplite oferuje także sprzedaż soczewek i suplementów diety
  3. Hopbox (http://www.hopbox.pl) – coś dla miłośników dobrego piwa
    • miłośnik złotego trunku ma możliwość w wyborze spośród piw polskich (40zł za 5 butelek) lub zagranicznych (50zł za 5 butelek) + 15 zł za przesyłkę kurierską
    • klient ma możliwość wglądu w poszczególne zestawy
BeGlossy Supplite Hopbox
beglossy Supplite hopbox

Ze sklepów zagranicznych warto wspomnieć m.in. o Amerykańskim Birchbox (pierwszy tego typu sklep z 2010 roku) oraz Loot Crate dla miłośników gier i filmów animowanych.

A wy co sądzicie o tej formie sprzedaży?

Czy ma ona szansę osiągnąć podobne rezultaty na rynku, częściowo zdominowanego przez sprzedaż aukcyjną.

 

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)

2 thoughts on “Sprzedaż subskrypcyjna ma się coraz lepiej. Supplite nowym sklepem w branży

  1. Przeglądałam ostatnio ofertę supplite i jestem ich bardzo ciekawa. Mają kilka fajnych, markowych kosmetyków, a do tego wysyłka co miesiąc to przy moim zabieganiu zbawienie 😉

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
    1. troche trudny rynek na sprzedaz subskrypcyjna… chociaz ostatnio widzialem ze powstaja jak grzyby po deszczu..sub cluby itd. nawet przewinela mi sie polski klon dollar shave clubu…tylko u nas nazywa sie to easyshaveclub.pl 😉

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: 0 (from 0 votes)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

CommentLuv badge