Zdaniem przedstawiciela Google od kontaktu ze światkiem SEO, Johna Muellera, tworząc artykuły o tematyce medycznej, koniecznie powinniśmy korzystać z pomocy ekspertów. W takim przypadku powinniśmy współpracować z osobami o wykształceniu medycznym, które będą odpowiedzialne za tworzenie contentu lub też go sprawdzać. W tym celu należy sygnować artykuł nazwiskiem takiego eksperta i jego podlinkowaniem np. do wewnętrznej podstrony z krótkim bio eksperta lub też zewnętrznej podstrony w serwisie zrzeszającym ekspertów – serwisem zrzeszającym lekarzy jest np. Znanylekarz.pl. Zdaniem Google takie sygnowanie atykułów uwierzytelnia dodawane treści, co jest także istotne dla użytkowników, którzy mają możliwość zapoznania się z artykułami tworzonymi przez konkretnego eksperta jak i z jego bio.
Tego typu rozwiązanie jest szczególnie istotne po wprowadzonej w sierpniu 2018 roku aktualizacji Google Medical Update, tyczącej się w dużej mierze serwisów o tematyce medycznej. John Mueller sugeruje także sprawdzenie istniejących artykułów przez eksperta oraz dodanie informacji o eksperckiej wiarygodniości (np. jako konsultacji medycznej – patrz Poradnikzdrowie.pl lub Poradnik Optometrysty Szkla.com). Jest to zdecydowanie lepsze rozwiązanie niż usuwanie całości niemedycznego contentu.
Tworząc treści medyczne należy korzystać z pomocy ekspertów, aby zapewnić ich fachowość i poprawność merytoryczną.
Pomoc ekspertów zawsze powinna nam służyć, jeśli tworzymy treść. Tylko dzięki temu jesteśmy pewni, że nie popełniamy błędu. Szczególnie w kwestiach zdrowotnych
Wiedza ekspercka jest tutaj zdecydowanie koniecznością. Bez niej piszemy słabej jakości treść i wprowadzamy w błąd klienta.
Pisanie treści jako copy dla medycyny to naprawdę ciężka sprawa.. nie raz trzeba było poprawiać kwestie kilka razy bo dla klienta cos nie odpowiadało albo nasza wiedza była zbyt płytka.. Niekiedy treści trafiały do prawników w celu sprawdzenia to tez następna bajka..i ciągle poprawki. Wydaje mi sie że osoby z zawodu związanego z medycyna powinny tylko i wyłącznie pisać takie treści.