Przyszedł najwyższy czas, aby zachęcić wszystkich rozkręcających swoje strony autorskie (tj. blogi i małe e-commercowe biznesy) do skorzystania ze strony Marketing101.pl (patrz http://www.marketing101.pl).
Dopiero niedawno natrafiłem na tą stronę i jestem szczerze zachwycony artykułem “Czynniki wpływające na pozycję w Google” tworzonym przy współudziale wielu specjalistów marketingu internetowego (w tym Sławka Gdaka i Krzysztofa Hostyńskiego) pod batutą Macieja Chmielowskiego z krakowskiej agencji Krakweb.pl. Na stronie poza przedstawionym artykułem na razie znajduje się niewiele interesujących treści, ale jest to moja subiektywna opinia, a poza tym liczę na stały rozwój serwisu i zamieszczanie artykułów zbliżonych do prezentowanego “almanach marketera”.
Przejdźmy zatem do “kontentu”, a więc najważniejszych (moim zdaniem) punktów tegoż artykułu. Wybrałem moją Top12 (bez kolejności), ale każdy SEO beginner powinien znaleźć tam coś dla siebie :):
- Stawiaj na domenę z rozszerzeniem .pl, jeżeli myślisz o skutecznym pozycjonowaniu się w Google.pl – aż 70% stron w Google.pl ma to rozszerzenie i jest lepiej traktowane niż com.pl (około 15% stron) i net.pl (2% stron).
- Okres opłacenia domeny firmowej powinien być dłuższy niż rok. Przyznam się, że zaskakujący jest dla mnie wpływ okresu opłacenia domeny na jej pozycje.
- Najważniejsza fraza kluczowa powinna znajdować się na samym początku w title strony, a dopiero w dalszej kolejności nazwa serwisu – uwaga ta dotyczy przede wszystkich strony głównej serwisu.
- Optymalizacja czasu ładowania strony (w tym optymalizacja obrazów) i optymalizacja treści (pozbywanie się duplikatów treści i aktualizacja).
- Whois strony z dużym znaczeniem dla pozycji. Okazuje się, że Google zwraca uwagę przy ustalaniu pozycji na zgodność zamieszczanych danych przez rejestratora domeny i w dziale kontaktu serwisu firmowego.
- Wersja mobilna strony może pojawić się wyżej w wynikach na urządzeniach mobilnych. Z czasem Google zacznie coraz wyżej cenić strony responsywne.
- W mapach strony ustala się priorytety, aby Google w pierwszej kolejności się nimi zajęło.
- Oceny i rekomendacje mają pośredni wpływ na klikalność serwisów – użytkownicy wybierają te serwisy z wyższą oceną (np. serwis Szkla.com)
- Social Media jednak pozycjonują – ma na to wpływ ilość zamieszczanych odnośników do artykułów np. na Facebooku, im więcej tym artykuł jest wyżej w wynikach.
- Linki nofollow mają jednak wpływ na pozycje i powinny stanowić solidną ilość wszystkich linków.
- Pozyskujmy przede wszystkim linki otoczone tekstem a więc przede wszystkim z artykułów, forów czy wpisów gościnnych.
- I na sam koniec – dywersyfikujmy anchory linków.
Wartościowe serwisy, blogi i poradniki będą publikowane na podstronie Polecane strony www. Nie zabraknie wśród nich również tego wartościowego poradnika.
Podsumowanie, a więc kilka słów na temat rozwoju mojego bloga
Koniec roku zazwyczaj wiąże się z wieloma zobowiązaniami. Nie inaczej jest również w moim przypadku. Dlatego też moja aktywność na blogu była w ostatnim czasie niższa od oczekiwanej. Mimo to staram się rozwijać, również w zakresie poprawności językowej i merytorycznej zamieszczanych tekstów.
Chcesz się pozycjonować? Korzystaj z wartościowych poradników.,
Dokładnie, rzetelne linki z wartościowych stron i czas, to jest najbezpieczniejszy i najtrwalszy sposób, ale to ciężka i mozolna praca.
Mnie google podbija w górę, gdy pojawia się nowy komentarz, nowa treść. Z social media nie widzę żadnego wpływu na pozycję zwłaszcza z fejsa
Dominik ostatnio opublikował…Jak założyć konto w banku
Dzięki za wspomnienie o marketing101.pl i ciepłe słowa 🙂
Celem opracowania było to, żeby dać przykłady, gotowe rozwiązania, odnośniki do narzędzi – to co można od ręki zastosować w swoich działaniach SEO. Tekst skierowany był początkowo do początkujących, ale myślę, że i Ci obyci już w branży znajdą coś dla siebie wśród bodajże 111 elementów.
Tekst powstawał ponad 2 miesiące. W międzyczasie zmieniały się algorytmy, SEOwcy z Polski i zagranicy publikowali swoje opracowania – rankingi czynników. Finalnie uzupełniliśmy go o wiedzę praktyczną. Nie chciałem powielać istniejących już materiałów.
Nie chciałem też wartościować czynników, bo tak szybko się zmienia ich waga, że za miesiąc warunki narzucone nam przez Google mogą być totalnie inne od tych na moment pisania artykułu. Myślę, że tak jak SEO jest doświadczalną dziedziną tak każdy ułoży swój ranking.
Jeżeli chodzi o inne materiały w marketing101.pl to są to krótkie teksty, poruszające wąskie tematy. Piszemy je gdy w codziennej pracy napotkamy problem, który trzeba wytłumaczyć klientowi, partnerowi lub komuś z zespołu. Czego najbardziej brakuje Ci w pozostałych materiałach, aby były dla Ciebie wartościowe?
Tematyka pozostałych tekstów jest mi w większości znana, dlatego nie były dla mnie szczególnie wartościowe. To nie znaczy, że innym osobom o profilu niektórych waszych klientów nie będą one odpowiadały. Jak widać każdy znajdzie coś dla siebie :). Na plus należy zaliczyć, że mieszacie krótkie artykuły z poradnikami, jak ten prezentowany we wpisie.
Patrząc się po tym jak szybko zmieniają się rady dla pozycjonerów dochodzę do wniosku że jedyne co pozostaje to powolutku budować linki w innych stronach z dobrą treścią, wszystko inne może za miesiąc być nieważne 🙂
Z komentarza został usunięty link – administrator