Być może podobnie jak ja prowadzisz bloga? Być może zastanawiasz się również jak się wybić nie tylko ponad inne blogi, ale również strony firmowe? Pewnie już wielokrotnie słyszałeś o systematyczności w zamieszczaniu treści. Ale co poza tym? Czytaj dalej, a się przekonasz:)
Jak nowości na blogu postrzegają użytkownicy?
Użytkownicy lubią czytać blogi,w których treści pojawiają się często – najlepiej raz dziennie lub kilka razy na dzień. Nie oznacza to oczywiście, że inne, mniej systematyczne są skazane na porażkę. Na przykładzie blogów eksperckich (np. o tematyce związanej z pozycjonowaniem) widać, że treści mogą być zamieszczane raz na dwa tygodnie, a nawet rzadziej. Mimo to blog taki nie odnotuje spadku aktywności użytkowników, a “wygłodniali” użytkownicy będą oczekiwali z niepokojem na kolejne, eksperckie wpisy.
Czy długość artykułów ma dla użytkowników duże znaczenie? Dłuższe i jednocześnie merytoryczne teksty to większa szansa na zainteresowanie ze strony użytkowników oraz …
Jak aktualizacje treści na stronie są postrzegane przez roboty Google?
… na większą liczbę backlinków. Dotyczy to przede wszystkim artykułów o długości przekraczającej 2000 znaków – najlepiej na przynajmniej 2500. Długość tekstu przekraczającego 3000 znaków wymaga od czytelnika dłuższego skupienia, a jak wiemy trudno czyta się treści na ekranie komputera/smartfona/tabletu (równouprawnienie :)). Spójrzmy, jak to prezentuje się na przykładzie frazy “jak prowadzić bloga”. Pierwsze 5 pozycji zajmują strony z dłuuugimi opisami:
O czym należy jeszcze pamiętać, aby Google o nas nie zapomniało? 6 porad blogera contentowego:
- Roboty Google doceniają wartościową treść, nawet jeżeli są one udziałem początkującego blogera.
- Contentem możesz konkurować z największymi (o wyższym PR, Page Authority czy Trust Ranku), ale musisz liczyć się z tym, że po pewnym czasie wypadniesz z Top 10 na rzecz silniejszych graczy. Co wtedy? Produkuj kolejny “użyteczną” treść, a więc artykuły na ponad 2000 znaków. Nie oznacza to, że każdy Twój wpis musi mieć minimum 2000 znaków, ale każdy powinien być wysokiej jakości.
- Jak najczęstsza publikacja treści to zapewnianie tzw. efektu świeżości, w którym nie dajemy o sobie zapomnieć robotom wyszukiwarki 🙂 o użytkownikach nie wspominając.
- Wyprzedzaj innych. Publikuj najświeższe informacje, o których jeszcze nikt nie napisał na poczytne tematy. W ten sposób zostawisz w tyle konkurencję.
- Nie zamieszczaj zbyt dużych ilości linków w treści, dbaj o ich jakość (również linki nofollow i frazy brandowe) i w związku z tym …
- … główna treść na stronie (w tym przypadku artykuł) musi mieć odpowiednią “otoczkę“ – Google zwraca coraz większą uwagę na to, co znajduje się obok, np. w sidebarze lub w stopce. Jeżeli nie zadbamy o drugorzędną treść, np. zamieszczając tam duże ilości reklam i odnośników, to dobra treść niestety się nie obroni. Mam nadzieję, że wiecie co mam na myśli?
Do napisania tego artykułu skłoniły mnie dwa źródła (zapraszam do ich lektury) oraz chęć przypomnienia, że Content jest czymś co zbliża nas do użytkownika:
- http://www.thesempost.com/google-rewrites-quality-rating-guide-seos-need-know/
- http://www.marketecture.co.uk/news/2015/01/create-great-content-post-hummingbird-world-part-2/
Przy okazji zapraszam również do zapoznania się z subiektywnymi opiniami 37 ekspertów SEO, którzy na blogu Tomasza Wydry (link) podzielili się z nami swoimi odczuciami na temat 2015 roku w branży SEO. Czekają nas dalsze aktualizacje algorytmu, w którym wyniki wyszukiwania będą w pełni spersonalizowane i dostosowane do profilu użytkownika oraz historii. Niemniej jednak mimo wielu zmian całkowite wyeliminowanie nieakceptowalnych form pozycjonowania na pewno prędko nie nadejdzie. Dlatego należy przypuszczać, że dopiero rok 2016 okaże się tym przełomowym lub w najlepszym przypadku druga połowa tego roku.
Długość powyższego artykułu to 3869 znaków :).
Jak konkurować treściami na blogu z stronami firmowymi?,
Kolejny przydatny wpis, który wnosi coś do mojej blogowej twórczości. Zawsze chcę budować serwis, który będzie się rozwijał. Niestety okazuje się, że różnie z tym bywa, gdy strony firmowe przygotowują podobne treści, no a niestety nadal są dużo silniejsze na tym polu niż ja. Może porady z wpisu mi pomogą.
Asia ostatnio opublikował…Biżuteria ze srebra
Budowanie swojego bloga dla mnie to przede wszystkim ciężka, długa praca, którą trudno realizować. Dlatego walka z serwisami firmowymi jest jeszcze trudniejsza. W związku z tym chętnie przeczytałem wpis, jest ciekawy, jednak czy rzeczywiście pomoże w walce z tymi dużymi serwisami okaże się dopiero po jakimś czasie.
Link w CommentLuv usunięty – strona ma charakter reklamy usługi – Administrator
Dzisiaj znów ciekawy wpis, który wnosi coś więcej do mojego blogowania. Rzeczywiście, przy podobnych treściach niestety trudno sobie poradzić z dużą konkurencją na rynku, gdy inne serwisy mają dużo większą siłę na rynku, ale może tym razem będzie łatwiej.
Link w CommentLuv miał charakter reklamowy, dlatego został usunięty – Administrator.
Myślę, że jest duża szansa, żeby konkurować ze stronami firmowymi. Tak w ogóle to nie ważne kto prowadzi stronę, ważne jak ją prowadzi. Jak przyglądam się niektórym stornom firmowym, to nie są one jakoś wybitnie dobrze pozycjonowane. Ale to chyba dlatego, że niektóre firmy tak bardzo ich nie potrzebują.
Mateusz101 ostatnio opublikował…Otwórz biznes za pomocą programu, gdzie inni będą pracować dla ciebie
Myślę, że warto się posłużyć wtyczką WordPress SEO i wiele się wyjaśni co do kwestii tekstu. Rekomendowana ilość to 300 słów, aczkolwiek więcej nie oznacza gorzej. Jak można dowiedzieć się tutaj z artykułu, wpłynie to tylko na poprawę sytuacji. Nie ma sensu jednak z drugiej strony przesadzać z treścią, gdyż może to zniechęcić czytelnika, warto pomyśleć również nad filmami czy obrazkami, uatrakcyjnić w ten sposób wpis.
Mateusz ostatnio opublikował…Aby zarabianie na blogu było możliwe, musimy być pomysłowi
Rzeczywiście długość tekstu ma znaczenie, tak samo jak dobrze dobrane słowa kluczowe, gdyż trzeba pamiętać, że są frazy, na które musimy pracować latami, żeby zaczęły przynosić nam wyświetlenia. Tak więc najlepiej na początek skupić się na słowach kluczowych, które są stosunkowo popularne do ilości wyników zwracanych przez Google.
Jakub ostatnio opublikował…Giełda forex to nie zawsze udana próba znalezienia zródła pieniędzy
Tworzenie wartościowej treści to kluczowe zadanie blogera. Już od dawna skupiam się na tym by pisać na blogu teksty, które są wartościowe. Jednak do tej pory nie sądziłem, że to co znajduje się w sidebarze, czy stopce też odgrywa istotną rolę. Traktowałem to raczej “po macoszemu”. W przyszłości muszę nad tym popracować 😉
Libetias ostatnio opublikował…Skąd biorę wszystkie pomysły na wpisy? Inspiracje dla blogera
Dobra treść jest najważniejsza, im więcej pracy włożymy w pisanie długich i wartościowych artykułów oraz nagłówków tym szybciej zaprocentuje
Link w Comment Luv usunięty, oferty handlowe będą automatycznie usuwane. – Administrator