Klienci od 13 czerwca 2014 roku mogą poczuć się pewniej, dokonując zakupów przez Internet. Od teraz swobodnie poczujemy się wkładając do koszyka jakiś produkt na stronie sprzedawcy Allegro czy w sklepie internetowym. Powodem tego stanu rzeczy jest uchwalona 3 lata temu Dyrektywa Parlamentu Europejskiego, który w coraz bardziej uprzywilejowanej roli stawia konsumenta.
Na jakie przywileje mogą liczyć zwykli kupujący i jakie w związku z tym zmiany w regulaminach aukcji muszą wprowadzić e-sprzedawcy? Oto kilka z nich:
- uzupełnianie podstrony “O firmie” lub “Kontakt” o pełne dane firmy, a więc nie ograniczanie się tylko do NIPu, dodanie np. numeru wpisu do CEIDG
- pełne informacje o opłatach dodatkowych związanych z dostarczeniem przesyłki
- opłaty za przesyłkę nie mogą być wyższe od rzeczywistych kosztów sprzedawcy
- strona z potwierdzeniem zakupu powinna zawierać informacje o zakupionych towarach + związane z nimi koszty
- dłuższy czas na rezygnację z umowy kupna-sprzedaży towaru – z 10 na 14 dni
E-sprzedawcy poprzez odpowiednią konstrukcję przepisów są nakłaniani do sprzedaży również na terenie całej Unii.
Jak na zmiany zareagowali sprzedawcy Allegro? W większości przypadków obyło się bez wpadek:
wydłużenie czasu zwrotu myślę że jest bez sensu. Jeżeli produkt zamówiony nie jest zgodny z opisem odsyłam na drugi dzień żeby kasa szybko wróciła. 😉
karolek ostatnio opublikował…Zakładanie płytek podłogowych krok po kroku