Niestety w serwisie iPKO nadal dochodzi do wyłudzania loginów i haseł użytkowników. Dzisiaj dostałem tego typu maila, mimo że nie jestem klientem iPKO. Ponadto adres nadawcy nie przypomina adresu serwisu, a wpis został automatycznie wrzucony do spamu. Mimo to, należy uważać na tego typu wiadomości. Klienci iPKO po licznych mailach sprzed roku z adresu serwis.internetowy@ipk.pl, nie skusiliby się już na taką wiadomość. Oczywiście mogę się mylić.
Inne banki (poniżej przykład ING) też ostrzegają przed tego typu atakami, które się ostatnio nasiliły.
Niestety 100 osób zignoruje taką wiadomość a jedna się nią przejmie i ulegnie… jedyne co pozostaje to edukować wszystkich użytkowników, aby phishingowcy nie mieli na kim żerować.
amelia87 ostatnio opublikował…Karta płatnicza- bezpieczeństwo korzystania
Trzeba mieć trochę wiedzy na temat internetu, żeby bez problemu rozszyfrować próbę oszustwa. Niestety jeśli trafi na zwykłą starszą osobę, która na pocztę elektroniczną wchodzi raz w miesiącu to faktycznie może dać się nabrać na takie sztuczki.
Robert ostatnio opublikował…Schroniska turystyczne w Tatrach
W banku T-mobile też podobno są takie ataki – mam ostrzeżenie po logowaniu. Tylko, że u nich proponują instalowanie aplikacji na telefon – każdy ma jakiś sposób na wyłudzanie danych. Trzeba zachować zdrowy rozsądek.
Libetias ostatnio opublikował…Jak ćwiczenia fizyczne wpływają na twój sukces?