2 dni temu w panelu webmastera GWT pojawił się raport Analytics, który w związku z nazwą nawiązujące prawdopodobnie do osobnego narzędzia, Google Analytics. Dane są prezentowane, podobnie jak dotychczas w postaci wykresu oraz tabeli z wynikami. Ciekawostką jest możliwość nakładania na siebie krzywych dotyczących (patrz poniżej):
- klikalności,
- wyświetleń,
- CTR,
- pozycji.
Poza danymi dotyczącymi zapytań (fraz kluczowych), zobaczymy dane dla stron (które są najczęściej odwiedzane), kraju, urządzeń (nie mogło zabraknąć urządzeń mobilnych), typu wyszukiwania i zakresu badanego czasu (również w podziale na poszczególne dni).
Od lutego opcja była testowana przez webmasterów, zgłaszających się do testów m.in. do Johna Muellera i mieli oni pełny wgląd w funkcjonowanie opcji Analytics. Obecnie jest ona w wersji beta. Mam nadzieję, że okaże się bardziej dokładna niż dotychczasowe wykresy. Porównując oba raporty, “Wyszukiwanie – Analytics” oraz “Wyszukiwane hasła” widać różnicę w wynikach na korzyść tego pierwszego. Zresztą sami oceńcie. Jak informuje Barry Schwartz na swoim blogu (patrz link) dotychczasowy raport “Wyszukiwane hasła” będzie widoczny jeszcze przez 3 miesiące, a po tym okresie zostanie zastąpiony przez nowy raport Analytics.