Google od niedawna pracuje nad nowym sposobem wyświetlania linków w wyszukiwarce, wewnętrzną wyszukiwarkę – Google Search Box. Wprowadzana zmiana dotyczyłaby największych serwisów sprzedażowych, z setkami i tysiącami podstron z produktami, a także największych serwisów spoza branży e-commerce. Przyszłość pokaże, czy taka forma prezentacji treści wyjdzie poza testy. Tymczasem przejdźmy do szczegółów.
Wewnętrzna wyszukiwarka znajdowałaby się zaraz po meta description strony głównej przed boksami kategorii lub dopiero za boksami (patrz zdjęcia poniżej). Osobiście uważam, że druga z nich jest bardziej widoczna i sugestywna. Pierwsza może zostać niezauważona przez większość użytkowników.
Prawdopodobnie w listach wyników wyświetlany będzie najbardziej popularny asortyment. Listy produktów będą dostosowywane do profilu użytkownika (zgodnie z Google sugestiami :)). W wyszukiwarce wewnętrznej wyświetlana będzie lista proponowanych produktów, również sugerowanych dla pierwszych słów wpisanych do wyszukiwarki.
Oczywiście nowa aktualizacja jest testowana tylko na rynku amerykańskim i przyjdzie nam trochę poczekać na polską premierę – o ile w ogóle nadejdzie.
Link do instrukcji – https://developers.google.com/webmasters/richsnippets/sitelinkssearch
Wow! Nie wiedziałem o tym i jeszcze nie spotkałem takiego wyniku wyszukiwania. Moim zdaniem może okazać się, że to będzie kolejny niewypał ze strony Google.
Psychol ostatnio opublikował…Depresja, zaburzenia depresyjne – wszystko o depresji
Wyszukiwarka na pewno będzie się spisywała doskonale. Bardzo często korzystam z tej funkcji w przypadku serwisów, które nie posiadają własnej opcji wyszukiwania. Wystarczy wpisać site:nazwa_domeny szukana_fraza. Trzeba tylko pamiętać, że adres http://www.nazwadomeny.pl i nazwadomeny.pl to dwa różne adresy 🙂
Adam ostatnio opublikował…IdoSell Booking nominowane w kategorii Innowacja roku w konkursie 7 edycji Targów e-handlu.
Według mnie bardzo dobra inicjatywa będąca kolejnym krokiem, żeby wykończyć nawet tę mikroskopijną konkurencję.
I tutaj się Roman z tobą zgadzam w 100%. Taki sposób wyświetlania będzie jeszcze bardziej przysłaniać pozostałe wyniki Z SERP. Oczywiście dużym firmom będą zarezerwowane najwyższe pozycje.
Ciekawa propozycja od Google. Fajnie, że próbują nowych rzeczy, zobaczymy jak to będzie działać. Ciekawe na jakich polskich serwisach będzie to działało.
Blog Ogrodniczy ostatnio opublikował…Jak podlewaÄ Storczyki?
W webmastertools są informacje jak przygotować swoją stronę na te rozwiązania. Chyba w rozszerzeniach HTML
Ciekawy pomysł 😉 Zastanawiam się co z tego wyjdzie, bo teoretycznie google ma najlepiej dopracowany algorytm wyszukiwania, tylko pozostaje pytanie jak on się sprawdzi na wyszukiwaniu treści wewnątrz serwisów.
Libetias ostatnio opublikował…Zarabianie przez internet na hazardzie – doświadczenia i wnioski