Wykresy w narzędziu Search Console mogą ulegać zmianom na skutek wprowadzania nowych rozwiązań o czym Google informuje nas na specjalnej stronie z aktualizacjami – Data anomalies in Search Console. Niestety nie została ona jak dotąd przetłumaczona na język polski, ale być może niedługo to nastąpi.
Co ma wpływ na wykresy w Search Console?
Przejdźmy zatem do szczegółów, a więc jakie updaty i błędy mają wpływ na zmiany w wykresach. Podzielono jest na następujące kategorie, w których są umieszczane kolejne newsy:
- Ogólne zmiany w narzędziu – dotyczą m.in. sposobu prezentowania danych w narzędziu.
- Zmiany w podkategorii “Analityka wyszukiwania” – dotyczą błędów i zmian w prezentowaniu danych dla wykresów wyszukiwania (zawierają kliknięcia, wyświetlenia, CTR i pozycje dla fraz kluczowych, dnia, kraju i urządzenia w maksymalnie 90 ostatnich dniach).
- Zmiany w podkategoriach “Błędy indeksowania” – mające wpływ na dane o indeksowaniu się stron w wersjach dla komputerów, smartfonów i telefonów z internetem, np.:
- Listopad 2016 – indeksowanie się danych dla aplikacji w urządzeniach mobilnych odbywa się raz na 3-4 dni
- Zmiany w podkategorii “Obsługa na urządzeniach mobilnych” – dotyczy przede wszystkim niewłaściwych komunikatów o błędach na naszej stronie dla urządzeń mobilnych. W takiej sytuacji nie powinny się one pokazywać na wykresach – aby się przekonać, czy strona spełnia standardy strony mobilnej należy ją sprawdzić w Test zgodności z urządzeniami mobilnymi
- Zmiany w podkategorii “Zablokowane zasoby” – komunikaty dotyczące blokowania treści dla algorytmu Google, najczęściej przez robots.txt
- Zmiany w podkategorii “Stan indeksowania” i “Statystyki indeksowania” – dotyczą błędów i zmian dla wykresów z liczbą indeksowanych się stron (dane z jednego roku) i aktywności Googlebota w ostatnich 90 dniach, np.:
- 15 maj 2016 – błąd w stanie indeksowania, odbiegający od stanu faktycznego
- Zmiany w podkategorii “Kierowanie międzynarodowe” – o tym, czy atrybut hreflang jest prawidłowo używany
- Zmiany w podkategorii “Przyspieszone strony mobilne AMP” – o przyspieszonych stronach mobilnych, dla których komunikaty mogą się wyświetlać w sposób nieprawidłowy, np.
- 1 sierpień 2016 – zmniejszenie się ilości błędów w związku ze zmianą w sposobie implementowania danych strukturalnych na stronach AMP – nie są one już konieczne, aby strona się wyświetlała w wynikach organicznych dla urządzeń mobilnych
Google bardzo często zmienia swoje zasady i widać jak cały czas pracuja nad GSC i Google Maps. Dochodzi coraz wicej czynników które są podstawa dla SEO. Czyli nauka na kazdym kroku to co bylo dwa lata temu to tylko połowa wymagań od Googla.
Wiktoria ostatnio opublikował…Wysokie pozycje w Google nie są celem samym w sobie. Zadbaj zarówno o SEO, jak i UX!
Google bardzo często zmienia swoje zasady. Najwięcej wiedzą o tym ludzie zajmujący się pozycjonowaniem. Co jeszcze kilka lat temu było świetością SEO często dziś już leży w archiwum i ludzie się pytają a co to takiego?
Adam ostatnio opublikował…Ile kosztuje pozycjonowanie strony?
Google jak zawsze i tak całej prawdy nie powie, i nie ma co się dziwić. Wiadomo jest jedno – jeśli strona jest wartościowo to prędzej czy później się wybije.
Pytanie czy będzie to “prędzej” czy jednak “później”. Branża SEO nigdy nie będzie narzekała na brak pracy 🙂
Tajlandia ostatnio opublikował…Nienawidzę latać samolotem
Czy to jest pokłosie ostatnich jesiennych zmianach w algorytmach?
Gabriel ostatnio opublikował…mBank wprowadza opłaty za wypłaty z bankomatów!