Goodcontent.pl – recenzja platformy copywriterskiej

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (1 vote cast)

Wielokrotnie spotykam się z sytuacją, że potrzebuję dobrej jakości tekstów, jednak nie mam czasu lub umiejętności, aby napisać je własnoręcznie. W jednym z wcześniejszych wpisów opisywałem serwis Textbookers, służący do zlecenia tekstów różnej jakości – od tekstów zapleczowych po specjalistyczne. Sam przez ponad miesiąc testowałem ten serwis, aby sprawdzić jego wady i zalety – więcej o tej platformie w artykule – “Textbookers – recenzja od strony copywritera”. W serwisie tym z roli copywritera przeistoczyłem się w zleceniodawcę, ale zlecając przede wszystkim teksty zapleczowe lub tematyczne. Na podobnej zasadzie jak Textbookers funkcjonuje kolejny serwis, pośredniczący między zleceniodawcami a copywriterami. Mowa o GoodContent.pl, nowym produkcie na polskim rynku zlecania bardzo dobrej jakości tekstów.

goodcontent zlecenia copywriterzy

Jak wygląda dodanie zlecenia?

Zlecenie tekstu za pomocą serwisu jest proste – należy się zarejestrować, utworzyć nowy projekt, wybrać copywritera, a na koniec dokonać przelewu (tzw. depozytu). W dalszej kolejności oczekujemy na przesłanie próbki tekstu (pierwsze 1000 znaków), a po jego zatwierdzeniu całości tekstu. Twórcy platformy zastanawiają się nad rezygnacją z pierwszej próbki i jego zatwierdzeniu tylko dla całości tekstu. W obu etapach zleceniodawca ma możliwość zakwestionowania jakości wykonanej pracy oraz przesłanie go do poprawy.

GoodContent.pl jako platforma pośrednicząca, pobiera opłatę w wysokości 15% wartości zlecenia. Moim zdaniem jest to zaleta serwisu, ale być może sami copywriterzy mają o tym inne zdanie.

goodcontent dodanie zlecenia
GoodContent.pl – dodanie zlecenia

Zalety serwisu:

  1. Możliwość łatwiejszego zlecenia tekstów – opłata depozytowa przez serwis. Podwójna korzyść dla copywriterów nieposiadających działalności gospodarczej i nie muszących podpisywać za każdym razem umowy o dzieło.
  2. Niska opłata dla administratora serwisu – 15%.
  3. Serwis liczy sobie obecnie 140 copywriterów, podzielonych ze względu na specjalizację w której piszą:
    • m.in. AGD i RTV, Biznes i gospodarka, Zdrowie, Komputery i technologie czy Turystyka i podróże
    • dla każdej specjalizacji można zastosować sortowanie
  4. Dobrej jakości copywriterzy są nagradzani, natomiast niespełniający wymagań serwisu znikają całkowicie z listy.
  5. Wycena tekstu przez zleceniodawcę, określenie jego jakości oraz możliwość negocjacji ceny. Oferty cenowe przypominają Oferię.
  6. Możliwość wyboru wyselekcjonowanego lub z góry ustalonego copywritera do projektu.

    goodcontent negocjacje
    GoodContent.pl – faza negocjacji
  7. Przesyłanie do zleceniodawców pytań przez copywriterów, w razie wątpliwości w realizacji projektu.
  8. W przeciwieństwie do konkurencyjnych serwisów, zleceniodawca dowiaduje się czegoś więcej o umiejętnościach i dokonaniach copywritera.
  9. Intuicyjny panel użytkownika
  10. Stale rosnąca baza copywriterów – na dzień publikacji wpisu jest ich 168, część z wieloletnim doświadczeniem pisarskim.
  11. Określenie czasu realizacji zlecenia pozwala na ustalenie szybkości jego wykonania.
  12. Możliwość anulowania zlecenia bez wyboru jego wykonawcy.
  13. Copywriterzy mogą reagować na wystawiane przez zleceniodawców opinie.

Wady serwisu:

  1. Podział na specjalizację u copywriterów jest dosyć wąski, a niektóre się powtarzają, np. “Biznes i gospodarka” oraz “Biznes, Firma, E-biznes”. Brakuje takich działów jak “Edukacja”, “Przyroda”, “Praca”. Część z copywriterów nie określa swojej specjalizacji, dlatego trudno ich sklasyfikować.
  2. Dla każdego copywritera jest wystawiana ocena po wykonaniu i zaakceptowaniu zlecenia – obecnie jednak ilość wystawionych ocen i opinii jest niewielka.
  3. Każdy z copywriterów w profilu powinien przedstawić krótki opis dokonań lub charakterystykę – niestety część tego nie robi. Podobnie jest z ofertami.
  4. Konieczność sprawdzenia próbki tekstu, a następnie całego tekstu – bez pierwszej metody można się obyć.
  5. Umiejętności copywritera w pierwszej fazie współpracy z serwisem nie są weryfikowane.

Link do serwisu – GoodContent.pl

Ostateczna ocena GoodContent.pl – bardzo dobra, platforma jest stale udoskonalana.

Aby przetestować serwis zleciłem napisanie kilku tekstów. Mimo zaniżonej stawki otrzymałem dobrej jakości, merytoryczne teksty. Zakładam, że przy wyższej stawce ich jakość będzie jeszcze wyższa.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
Goodcontent.pl - recenzja platformy copywriterskiej, 10.0 out of 10 based on 1 rating

6 thoughts on “Goodcontent.pl – recenzja platformy copywriterskiej

  1. Platforma ładna graficznie ale wydaje mi się że pod względem funkcjonalności a przede wszystkim ilości klientów oraz copywriterów musi sporo popracować. Zostanę prze mojej starej i sprawdzonej platformie.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  2. Z całą pewnością warto wziąć pod uwagę weryfikacje piszących (umiejętności, odpowiedzialność), jak i zlecających (płatności).

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  3. No właśnie nie wiadomo, na jakiego copywritera się trafi i na takich platformach powinni wprowadzić jakąś weryfikację umiejętności.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  4. Faktycznie dobre treści się przydają a różnie z nimi w ostatnim czasie jest. Dla mnie ciekawy pomysł na serwis, mam nadzieje, że uda się znaleźć dobrych specjalistów od tworzenia dobrego contentu. Myślę, że taka współpraca sprawdzi się lepiej niż szukanie indywidualnych twórców, którzy jednak często nawalają.
    Asia ostatnio opublikował…Biżuteria ze srebraMy Profile

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

CommentLuv badge