Według danych zgromadzonych przez Prestizoweblogi.pl (patrz tutaj) można się dowiedzieć, że w Polsce mamy 2,8 mln blogów pisanych w platformie WordPress z łącznej puli ponad 28 mln blogów. Biorąc pod uwagę, że tylko 1/3 z nich jest aktywna, to ilość blogów prezentuje się następująco:
- około 1 mln blogów w platformie WordPress w Polsce – w tym blogi darmowe (subdomeny na .wordpress.com i darmowych hostingach) oraz blogi płatne, w którym właściciel musi cyklicznie odnawiać domenę – poza tym platforma jest darmowa
- ponad 9 mln blogów wszystkich aktywnych blogów w Polsce – dominują przede wszystkich blogi o modzie (często spotykane na blogspocie).
Dlaczego od samego początku straszę was statystykami? W ten sposób chciałem was przedstawić Wam zasadność wykonania zaprezentowanych tutaj narzędzi. Służą one do prześwietlania blogów i stron firmowych WordPress (3 pierwsze narzędzia) oraz wszystkich stron internetowych (narzędzie Builtwith.com). Są to więc narzędzia pomocne w ocenie naszej konkurencji – blogowej i firmowej. A więc do dzieła i do analizowania zainstalowanych szablonów oraz wtyczek.
Pokaż mi swojego WordPressa, a powiem Ci co się w nim znajduje
Zaczynam od jednego z najbardziej dokładnych narzędzi. Przedstawia ono w pierwszej kolejności zainstalowany szablon, a jak wiemy w przypadku szablonów darmowych informacja o nim znajduje się często w stopce strony. Tuż obok znajduje się spis tagów w kodzie szablonu. W dalszej kolejności znajdziemy więcej informacji o autorze strony z ukazaniem popularności pisanych przez niego szablonów. Jak to wygląda dla mojego bloga?
Narzędzie WPThemeDetector potwierdza swoją wysoką funkcjonalność dzięki kolejnej opcji. Pokazuje ona zainstalowane wtyczki. Na przykładzie strony Fascynatoria.pl wykryto 11 z 16 wtyczek (patrz poniżej 5 pierwszych wtyczek), a zabrakło informacji m.in. o Akismecie oraz Google+ Plugin. Mimo wszystko wynik jest całkiem dobry.
Na sam koniec prezentowanych jest kilka zbiorczych informacji, w tym podgląd strony na ekranie monitora oraz podstawowe wskaźniki tj. Alexa Rank oraz liczba Backlinków.
Link – WPThemeDetector
Funkcjonalność kolejnego narzędzia oraz skuteczność prześwietlania WP strony są bardzo podobne jak dla WPThemeDetector. Mowa o WordPress Theme Search. Jak sama nazwa wskazuje jest to narzędzie do badania właściwości skórki i z poniższego opisu można przekonać się o wysokiej jej dokładności i niezbędnych linków do twórców szablonu. Patrz przykład poniżej:
W dalszej kolejności znajduje się informacja o wtyczkach – w moim przypadku wykryło 12 wtyczek ze wszystkich 16.
Wygląd prezentowanych danych podobny jak dla WPThemeDetector
Link – WordPress Theme Search
What Theme jest narzędziem wyświetlającym rodzaj zainstalowanego na blogu szablonu i sugerującym nam dostępne szablony podobne do analizowanej przez nas strony. Narzędzie przydatne, gdy chcemy dowiedzieć się więcej o dobrych zamiennikach interesującego nas szablonu. Więcej informacji o What Theme znajdziecie pod linkiem – http://wptavern.com/what-theme-a-new-website-theme-detector-powered-by-wordpress
Link – What Theme
Następny soft (Builtwith.com) jest bardzo popularny wśród użytkowników wszystkich stron internetowych. W jednym miejscu zgromadzono informacje o zastosowanym oprogramowaniu, a także informacje o:
- serwerze,
- hostingu,
- frameworku,
- reklamach stosowanych przez konkurencję, np. Facebook Exchange FBX, Adkontekst
- serwerze pocztowym,
- bibliotekach JavaScript,
- systemach monitorujących – poza Google Analytics, również CrazyEgg
- widgetach i pluginach, np. Google Tag Manager czy CommentLuv
- zastosowanym kodowaniu i najważniejszych elementach html.
Zapraszam do bliższego zapoznania się z możliwościami narzędzia, bo naprawdę warto.
Faktycznie namnożyło się blogów. 🙂 Bardzo przydatne narzędzia, jeszcze z takich nie korzystałam a wynika mi z tekstu, że warto. Będę musiała się bardziej zainteresować, zresztą całym blogiem Fascynatoria bo zapowiada się interesująco. Pozdrawiam.
Kiedyś szukałem czegoś takiego bezskutecznie, a tu dziś trafiłem przez przypadek 🙂 Z tego co opisałeś to WPThemeDetector nawet daje radę. Co prawda z tego co widzę wykrywa jedynie najpopularniejsze wtyczki (z mojej obciął z 7 😉 ), ale i tak pomógł mi ogromnie w jednym przypadku 🙂
Miras ostatnio opublikował…OC z Bezpośrednią Likwidacją Szkody (BLS) – porównanie firm
Ciekawe narzędzia, jednak nie wiem gdzie można je wykorzystać w praktyce. Jedynie widzę ich użyteczność, gdy ktoś chce zaspokoić swoją ciekawość. Co oczywiście też ma plusy 😉
A sprawdzałem pierwsze narzędzie i wyświetliło mi, ze na blogu mam jedną wtyczkę. Ciekawi mnie czy to jednorazowa pomyłka, czy też mój blog tak świetnie się maskuje 😉
Libetias ostatnio opublikował…Poznaj 8 sposobów, w które mordujesz swoją efektywność
Rzeczywiście w przypadku twojego bloga, liczba wykrytych wtyczek jest znikomo mała.
Tak jak pisałem wcześniej, narzędzia można wykorzystać, aby upewnić się jaki sposób reklamy stosuje nasza konkurencja – dotyczy to przede wszystkich stron e-commercowych.
Wcale nie uważam, żeby przeładowane wtyczkami blogi były fajne. Większość użytkowników przesadza z ich ilością.